..

Å nu har jag haft väldigt dålig uppdatering:(.
Men ja nu är jag tonåring:)
Jag fick massa fina presenter och en MOBIL! åå det är en sony ericsson HD  med tangentbord och touch (st)
Den har 5 megapixels och det blir jätte fina och skarpa bilder!

Sen dagen efter min födelsedag så åkte Mamma,Sofia och jag till mörkö vi känner några som har landställe där.
det var jätte gulligt!
Det är en igelkott som kommer när den känner lukten av mat, då ger vi den kattmat.
Den är as söt den är nästan tam! Den går jätte nära en och när vi körde krocket så var den ivägen helatiden:)
Sen så åt igelkotten upp vårat lock bete till en mus för vi skulle släppa ut musen på åkern, så vi la ost utanför musboet så att den skulle gå ut men..
då kom igelkotten och åt upp osten!
Då gick jag till igelkott boet och petade lite, och då rörde det sig mera!
Alltså det fanns 2 igelkottar:).

Sen så åkte mamma och Sofia hem men jag var kvar.
då åkte vi på Vildsvins safari på kvällen för det finns jätte mycket vildsvin och älgar och harar och rävar!
haha så vi såg några det var jätte spännande! Vi såg alla djur som jag sa och rådjur!

Efter några dagar så åkte vi ut med en liten motor båt eller ja.. en eka med motor.
Då var vi ute på havet i c 9 timmar!
Det var jätte kul. Det kom en jätte stor båt som typ importerar massa skit..
aa så den gav jätte mycket vågor så det var typ 5 cm kvar till att det skulle forsa in vatten! Det var jätte kul!!

Samanlagt så såg vi säkert 50 vildsvin och 6 älgar och 2 rävar och massa harar och rådjur!

jaa så nu kom jag hem för ungefär 2 timmar sen.

Nu kommer bilderna!

haha! ville bara visa min min när jag fick mobilen! ful bild!!

ooh i love it;) (bilden på mobilen tagen av mig)

Det blev dålig skärpa! men ja ni ser väl.

sådär såg stället ut! (på Mörkö)
så det var allt:( jag har massor av bilder på mobilen på igelkotten och sånt, men jag måste komma på hur jag laddar in dem först!


ps:

SAKNAR DEJ SÅÅ KOM HEM NUUUUUU!!!!!!!
VI MÅSTE SES!
jag är helt deprimerad utan dej♥

hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0